Klantendienst

Contact

+32 (0)3 808 15 63

voor informatie en vragen over abonnementen?

naar abonnementen service

vind hier het antwoord op al je vragen

Retouren

Hoe kan ik retourneren?

Je bestelling terugsturen is eenvoudig en gratis. Bij gebruik of schade ontstaan doordat je meer met de producten hebt gedaan dan noodzakelijk was voor de beoordeling van de producten, kunnen wij kosten in rekening brengen voor de ontstane waardevermindering.
Retourneren vanuit België
Volg de volgende stappen:
• Bij de bestelling zit een retourbon en een retourlabel.
• Vul de retourbon in.
• Plak de retoursticker op de doos. Je hoeft geen verzendkosten te betalen voor je retourzending, dat hebben wij al voor je gedaan.
• Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Je krijgt een verzendbewijs met daarop een Track & Trace code van PostNL. Bewaar deze goed. Mocht er iets misgaan met je retourzending, dan kunnen we met deze code de status van het pakket onderzoeken.
• Onze retourafdeling heeft 5 tot 10 werkdagen de tijd om je retour te verwerken. Zodra je retour verwerkt is, krijg je bericht per e-mail.

Retouradres:
SB Commerce BV
Antwoordnummer 872
8200 WB Lelystad

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Het is mogelijk om je bestelling binnen 90 dagen na ontvangst kosteloos* te retourneren naar ons kantoor in Nederland. 



Voor de gratis retourzendingen naar Nederland heb je een ERS-verzendlabel nodig. Deze dien je telefonisch of per mail aan te vragen bij onze klantendienst. Volg onderstaande stappen om het juiste retourticket mét ERS-verzendlabel te ontvangen. 




  1. Houd je ordernummer bij de hand. 

  2. Neem contact op met de klantendienst via 03 808 15 63 (ma-vrij: 09:00-21:00) of per mail via klantendienst@vtwonen.be. 

  3. De klantendienst stuurt het juiste retourticket mét ERS-verzendlabel per mail. 

  4. Print het retourticket mét ERS-verzendlabel uit en plak het op de originele verpakking van je bestelling, over het originele etiket heen.

  5. Haal de barcode voor retour van de pakbon (de sticker rechtsonder) en plak deze ook op het pakket. 

  6. Geef het te retourneren pakket binnen 30 dagen af bij een postkantoor in België. 



Bestellingen geplaatst op vtwonen.NL? Wanneer je een artikel hebt besteld op vtwonen.nl, wordt er standaard een retourticket geschikt voor retouren binnen Nederland meegezonden. Dit ticket wordt niet geaccepteerd bij het postkantoor in België. Volg ook in dit geval bovenstaande stappen om je bestelling vanuit België kosteloos* te kunnen retourneren naar Nederland. Indien je wel gebruik wilt maken van het retourticket geschikt voor retouren binnen Nederland, dan dien je jouw pakket af te geven bij een PostNL postkantoor of postpunt in Nederland. 



* Kosteloze retourzending: De verzendkosten voor retouren zijn alleen kosteloos wanneer bovenstaande stappen juist zijn doorlopen. Indien dit niet het geval is, is het postkantoor genoodzaakt om kosten in rekening te brengen welke wij niet vergoeden. Let er op dat het retour niet verwerkt kan worden zonder barcode voor retour. 




Ik wil een vervangend artikel en/of mijn artikel ruilen

Wil je een vervangend artikel en/of ruilen?

Als je een nieuwe levering ter vervanging wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere kleur, dan kun je op dezelfde manier als bij de eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen. Het product dat je hebt ontvangen kun je naar ons terug sturen.



Tweede optie is om het product naar ons terug te sturen en op de retourbon aangeven voor welk artikel je het wenst om te ruilen. Op het moment dat wij het product met retourbon in ontvangst nemen zullen wij het nieuwe product opsturen. 



Nationale geschenkbonnen kunnen binnen 90 dagen ook omgeruild worden voor een NG keuze voucher of een andere voucher naar keuze van dezelfde waarde.

Retourneren vanuit het buitenland (andere landen dan België).

Retourneren vanuit overige landen
Volg de volgende stappen:
• Neem contact op met de klantenservice.
• Je ontvangt een retourlabel per e-mail.
• Breng het pakket naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Je krijgt een verzendbewijs, bewaar deze goed. Mocht er iets misgaan met je retourzending, dan kunnen we met dit bewijs de status van het pakket onderzoeken.
• Onze retourafdeling heeft 5 tot 10 werkdagen de tijd om je retour te verwerken. Zodra je retour verwerkt is, krijg je bericht per e-mail.

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen na het retourneren van mijn bestelling?

Na ontvangst van de retourzending zal het bedrag binnen enkele dagen worden teruggestort op de rekening waarmee je je bestelling eerder hebt betaald.


Ik ben mijn retourbon kwijt, wat moet ik doen?

Geen probleem, neem contact op met de klantenservice voor je retourzending.

Retourneren van zware producten

Mocht je product te groot of te zwaar zijn om als pakket te versturen, geen zorgen. We komen het product gewoon bij je ophalen. Neem contact op met de klantenservice, dan maken we een ophaalafspraak met je.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Voor het retourneren ontvang je een retourlabel en daarmee verzend je het product kosteloos. Voor retourzendingen naar het buitenland heb je een ERS-verzendlabel nodig. Deze dien je telefonisch of per mail aan te vragen bij onze klantendienst. Voor meer informatie over het kosteloos retourneren, zie ’kan ik mijn bestelling retourneren?’.


Retourzendingen worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling - indien redelijkerwijs mogelijk - ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd. 

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?

Er zijn twee manieren om een product te ruilen:
- Plaats een nieuwe bestelling op de website. En stuur de andere producten retour.
- Gebruik de retourbon van je retourzending. Hierop kun je aangeven welk artikel je in plaats van je retourzending wil ontvangen.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retourneren?

Je hebt het recht om je bestelling binnen 90 dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na 90 dagen, waarna de garantieperiode in werking treedt. Houd bij het retourzenden met onderstaande rekening:



 




  • Retourzendingen gelden niet voor gepersonaliseerde artikelen;

  • Retourzendingen worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling - indien redelijkerwijs mogelijk - ongeschonden, in originele verpakking en in stevige verzenddoos worden geretourneerd. 


Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een artikel retourneert ontvang je een bevestiging wanneer deze is ontvangen en in behandeling wordt genomen. Binnen twee weken wordt het geld teruggestort of ontvang je een nieuw product. Om de retourzending zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat de aangegeven procedure wordt opgevolgd. 

Is mijn retourzending in goede orde ontvangen?

Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je retour ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Dit kan na ontvangst in ons magazijn maximaal 10 dagen duren.

Mijn bestelling is beschadigd of niet compleet, wat moet ik doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die je hebt ontvangen of (een deel van) de bestelling is beschadigd, neem dan contact op met onze klantendienst. Wij zullen je dan adviseren wat te doen en je helpen om het probleem op te lossen!   

Wanneer krijg ik mijn geld terug na het retourneren?

Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat u te kennen heeft gegeven van de producten af te zien, zullen wij terug betalen. Dit is het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend, via die weg zullen wij ook terugbetalen. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen of totdat u heeft aangetoond dat u de producten hebt teruggestuurd.

Mijn product is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Is je bestelling incompleet, defect of beschadigd? Dat gaan we oplossen. Neem contact op met onze klantenservice. Wij adviseren je dan wat te doen en helpen om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.

Mag ik mijn retourzending ook zelf langsbrengen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Hoe lang mag ik mijn bestelling nog terugsturen?

Bij vtwonen mag je een onbeschadigd artikel binnen 90 dagen ruilen of gratis retourneren. Na deze bedenktermijn vervalt het recht op restitutie.