Klantendienst

Contact

+32 (0)3 808 15 63

voor informatie en vragen over abonnementen?

naar abonnementen service

vind hier het antwoord op al je vragen

Betalen

Hoe kan ik bij vtwonen betalen?

Er zijn verschillende betaalmogelijkheden bij vtwonen:

Directe betaling voor een snelle levering. Artikelen met de tekst vandaag voor 22:00 uur besteld, morgen in huis worden dan dezelfde dag nog verzonden:
• iDeal
• Creditcard Visa, Mastercard en American Express

Indirecte betaling, hierbij is geen 24-uurs levering mogelijk:
• Overboeking
Achteraf betalen, je betaalt nadat je bestelling geleverd is:
• Achteraf betalen via Capayable

Ik woon in het buitenland, hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Betalen vanuit het buitenland kan met:
• Creditcard Visa, Mastercard en American Express
• Overboeking

Welke betaalmiddelen zijn er?

Je kunt je bestellingen bij vtwonen.be op verschillende manieren betalen. Wij maken onderscheid tussen directe en indirecte betalingsmogelijkheden. Het verschil is dat bij een directe betalingsmogelijkheid de bestelling direct wordt uitgevoerd. Bij een indirecte betaling wordt deze uitgevoerd na het ontvangst van het aankoopbedrag.

  • Creditcard Visa en Mastercard

  • Op rekening:
  • Je kunt een account op rekening aanvragen via klantendienst. Jouw gegevens zullen dan worden beoordeeld door middel van een kredietbeoordeling. Zodra je positief beoordeeld wordt, kun je op rekening bestellingen plaatsen en pas na levering de betaling voldoen.



    Directe betaling: Voor een snelle levering
  • Bancontact/Mister Cash
  • iDeal
  • Creditcard Visa en Mastercard



  • Indirecte betaling: Levering na ontvangst betaling
  • Overschrijving

Annuleren of wijzigen van betaling

Wil je jouw huidige betaling annuleren of wijzigen? Dan kan dat gemakkelijk via je account.
Het is alleen mogelijk om een betalingswijze te wijzigen in je account indien een bestelling nog niet betaald is. Je kunt de betaling van een reeds betaalde bestelling annuleren indien de bestelling nog niet is verzonden. Dit kun je ook aangeven via je account of door contact op te nemen met onze klantendienst op tel. 0032 380 81563.


Retourbetalingen
Retourbetalingen vinden plaats binnen 14 dagen bij een directe betaling of een overschrijving na een bevestiging van de annuleringsopdracht en/of ontvangst retour. In geval van een eenmalige machtiging duurt dit 57 dagen in verband met een wettelijke wachttijd van 56 dagen.



Account
In je account kun je:

  • Je betaling annuleren

  • Je bestelling of gegevens wijzigen

  • Retour aanvraag

Mijn betaling is mislukt of geweigerd, wat moet ik nu doen?

Je kunt je betaling opnieuw uitvoeren via je online account. Klik in je account op je bestelling. Daar staat een de link 'betaling nogmaals uitvoeren'. Klik hierop, dan kun je jouw betaling opnieuw uitvoeren. Als de betaling succesvol is afgerond, wijzigt je bestelstatus in reeds betaald.
Is het niet gelukt? Neem dan contact op met de klantenservice, dan kijken we met je mee.

Buitenland betaling

Via vtwonen.be is het mogelijk om vanuit het buitenland ook producten te bestellen.

Betalen vanuit het buitenland kan met:

  • Creditcard
  • Overschrijving

Hoe kan ik mijn cadeaubon of kortingscode gebruiken?

Je kunt je cadeaubon of kortingscode invullen in je winkelwagen. Onder de producten in je winkelwagen staat cadeaukaart of kortingscode toevoegen. Vul in het vak de code in en klik op toepassen. Je tegoed of korting wordt direct verwerkt en je ziet direct de nieuwe totaalprijs.

Veiligheid en privacy

vtwonen.be garandeert jouw veiligheid en privacy:

  • Op een beveiligde internetverbinding bij jouw betaling, meer infomatie

  • Met transparante algemene voorwaarden, meer informatie

  • In jouw privacy verklaring, meer informatie

  • vtwonen.be is een onderdeel van SB Commerce BV

  • Gegarandeerde ruilrechtgarantie, meer informatie

Uitleg Bancontact/ Mister Cash

Bancontact/Mister Cash is dé ideale vorm van elektronisch bankieren. Deze betaalwijze is uiterst veilig, snel en effectief en op deze manier betaal je via de vertrouwde portal van je eigen bank. Je kunt met Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank betalen via Mister Cash/Bancontact.



Hoe werkt het?

Vul bij het bestellen je rekeningnummer en de vervaldatum in. Tegelijkertijd wordt het veiligheidssysteem van de bank geopend. Controleer vervolgens het bedrag en meld je aan via de online beveiligingsmodule. Vervolgens kun je de transactie al bevestigen door jezelf te identificeren en is de betaling geautoriseerd.

Uitleg iDEAL

Heb je toegang tot internetbankieren bij Postbank, ABN AMRO, Rabobank of SNS Bank?
Dan kun je zonder speciale software gebruikmaken van iDEAL, de makkelijkste manier van betalen op internet.



  • Snel, simpel en veilig betalen via de bekende interface van internetbankieren.

  • Direct vanuit voorraad leverbaar. Bestelling binnen 2-3 werkdagen in huis!

  • iDEAL is bij vtwonen.be volledig gratis.

Bekijk de demo



Voordelen van iDEAL?

iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren.
iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken.
Toegang tot internetbankieren van één van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL.
Controle en overzicht op de betaling.
Hoe werkt iDEAL?



Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen.


  • Klik op de iDEAL-betaalknop en selecteer jouw bank.

  • Vervolgens word je doorgeleid naar de betaalomgeving van je eigen bank waar de betaalopdracht klaar staat.

  • Je wordt door de bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling.

  • Het bedrag wordt direct van de betaalrekening afgeschreven en de webwinkelier wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald.



iDEAL is een onafhankelijke betalingspartner die op een veilige wijze de transactie tussen de klant en vtwonen.be plaats laat vinden. Wanneer de bestelling is afgerond, zul je betalen via het officiële iDEAL scherm. Dit betekent dus een veilige verbinding en een veilige transactie. Het verschuldigde bedrag zal van jouw rekening naar vtwonen.be overgemaakt worden.

Uitleg Creditcard

De volgende creditcards worden bij vtwonen.be geaccepteerd:

  • VISA

  • Mastercard

Betalen met creditcard is bij vtwonen.be volledig veilig en betrouwbaar:

  • Een veilige SSL-verbinding die de versleutelde creditcard gegevens verwerkt

  • Direct vanuit voorraad leverbaar. Bestelling binnen 2-3 werkdagen in huis!

  • Creditcard betalingen zijn bij vtwonen.be volledig gratis

Wanneer je een creditcard bezit is het op vtwonen.be mogelijk de bestelling te betalen met een creditcard. De betaling wordt direct overgemaakt naar vtwonen.be. In jouw persoonlijke account van www.vtwonen.be en op het afschrift van je persoonlijke creditcard zie je de bevestiging van jouw gedane bestelling. Jouw gegevens worden direct geverifieerd bij de creditcardmaatschappij, die de betaling na enkele seconden goedkeurt.


Afgekeurde betaling


Het kan voorkomen dat de creditcardbetaling wordt afgekeurd, bijvoorbeeld omdat het kaartlimiet is bereikt. In dat geval krijg je meteen de mogelijkheid om een andere betaalmethode te kiezen, of het opnieuw te proberen.


Retourbetaling van creditcard ontvangsten

Indien er een retourbetaling plaatsvindt aan een creditcard, kan het voorkomen dat het bedrag wordt bijgeschreven op uw creditcardrekening. Daarom zul je het misschien niet gelijk opmerken. Je kunt het volgende controleren:

1. Indien de creditcard is gekoppeld aan de bank, dan wordt het aankoopbedrag op de bankrekening gestort.

2. Indien de creditcard niet is gekoppeld aan de bank, dan staat de retourbetaling op het afschrift van de creditcard.

Uitleg Overschrijving

Een overschrijving (vooruitbetaling) per bank betekent dat je, na het invoeren van de bestelling, eerst het orderbedrag zelf overmaakt. Dit kan bijvoorbeeld met internetbankieren of d.m.v. een overschrijvingsformulier. Een overschrijving is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee, maar duurt over het algemeen één tot drie werkdagen langer.



Hoe werkt een overschrijving?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, ontvang je direct een orderbevestiging per e-mail. Hierin staat jouw ordernummer en het rekeningnummer waarnaar je het bedrag moet overmaken. Aan de hand van deze bevestigingsmail kun je jouw betaling doen.



Wat gebeurt er als ik mijn bestelling wil annuleren?

Als je de overschrijving reeds hebt voldaan maar toch besluit te annuleren, neem dan contact op met de klantendienst.